Przekaż 1% podatku

Aktualności

10-09-2018
Informacje o ogłoszeniu Termin składania ofert do dnia 30-11-2018 Numer ogłoszenia 8024 Status
 
10-09-2018
Informacje o ogłoszeniu Termin składania ofert do dnia 30-11-2018 Numer ogłoszenia 8032 Status
 
20-12-2017
Zakończyły się warsztaty "Gmina w obiektywie". We wtorek, 19 grudnia, uczestnicy odebrali certyfikaty ukończenia zajęć.
 

word_bezpieczne_ferie_2015_12022015_banerek

Baner_internetowy_malarstwo_polskie1



Newsletter

Jeżeli chcą Państwo otrzymywać wiadomości
o aktualnościach i wydarzeniach, prosimy o zapisanie się do naszego newslettera

Pierwsze kroki w szkole

18-08-2010

Nasza pociecha musi zmierzyć się z czymś nieznanym - od września stawia pierwsze kroki w szkole. Dzieci różnie reagują na to wydarzenie - niektóre bardzo chętnie i nie mogą się doczekać, inne z pewną nieśmiałością i niepewnością. Jak ułatwić dziecku start w nowym środowisku?

Rodzice ze swej strony mogą ułatwić dziecku oswojenie się z jego nowymi obowiązkami. Dobry start w pierwszej klasie wspomoże dziecko w prawidłowym zafunkcjonowaniu w szkole i w budowaniu jego motywacji do podejmowania wysiłku do nauki także w latach późniejszych.

Jeszcze przed pójściem do szkoły:

  • warto zapoznać dziecko z jego przyszłą szkołą, tj budynkiem, topografią - rozmieszczeniem klas - bez wielkich szczegółów, ale tak, żeby maluch orientował się gdzie będzie się uczył, w niektórych szkołach organizowane są tak zwane "dni otwarte", gdzie dziecko może poznać nawet klasę, w której będzie się uczyło i nauczycielkę, która przez pierwsze trzy lata szkoły będzie wprowadzać go w świat wiedzy,

  • przygotowanie wyprawki do szkoły - to wielkie przeżycie dla dziecka - uczestnictwo w kompletowaniu wyprawki, kupowaniu zeszytów, kredek, tornistra itp., w tym także powinien uczestniczyć przyszły uczeń,

  • jeśli wcześniej nie było to przeprowadzone - przygotowanie miejsca do nauki - czyli biurka, miejsca na zeszyty i książki.

Obecnie różnie jest w różnych szkołach - inaczej funkcjonują szkoły społeczne, prywatne, inaczej państwowe. Dlatego ważne jest aby w szkołach, gdzie nie ma inicjatywy ze strony wychowawczyni na nawiązanie relacji z rodzicami i zapoznanie się z dzieckiem (i jego ewentualnymi specyficznymi potrzebami np. związanymi z nadpobudliwością psychoruchową zespołem ADHD lub obniżonymi możliwościami intelektualnymi) ważne jest aby to rodzic wykazał taką inicjatywę. Warto dostarczyć wychowawczyni posiadane opinie psychologiczno - pedagogiczne dotyczące dziecka, a jeśli ich nie ma poinformować o ewentualnych zaobserwowanych spostrzeżeniach na temat dziecka np. o leworęczności czy wadzie wzroku. Warto, bo umożliwia to nauczycielowi bardziej świadome uczenie dziecka z trudnościami, a nie samodzielne zbieranie informacji od podstaw.

mgr psychologii Agnieszka Musiał

źródło: http://www.babyboom.pl

 
wstecz Podziel się linkiem


Nasza strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką dotyczącą cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookie w Twojej przeglądarce.

Zamknij

Darmowy Program PIT dostarcza Instytut Wsparcia Organizacji Pozarzadowych w ramach projektu PITax.pl dla OPP.

© Copyright 2009-2019 Agencja Reklamowa Remedia, Wszelkie prawa zastrzeżone. Projekt i wykonanie: Agencja Reklamowa Remedia