Zabawy
13-01-2010
Wspólne zabawy dzieci z rodzicami
-
spędzanie czasu na świeżym powietrzu – spacery, lepienie bałwana
-
z małymi technikami – budowa karmnika dla ptaków; z małymi krawcowymi – szycie ubrań dla lalek, z małymi kucharkami – np. pieczenie ciastek
-
zabawa w teatrzyk - dwa rozstawione krzesła, między nimi sznur na którym wisi firanka-kurtyna, rodzice są widownią, a dzieci przedstawiają
-
zabawa w "domek", który jest budowany z foteli i zdjętych z nich poduszek. Czasami domek zamienia się w żłobek, czasami w autobus albo tramwaj
-
zabawa „Prosto do celu”: rekwizyty- pudełko, po 5 drobnych przedmiotów (np. guzików) dla każdego uczestnika, kawałek sznurka. Scenariusz: Na podłodze stawiamy pudełko. Kilka kroków dalej umieszczamy sznurek, który będzie linią startową. Każdy z zawodników dostaje po 5 guzików. Każdy z uczestników zabawy po kolei staje na linii startowej i stara się trafić jednym ze swoich guzików do celu. Jeżeli mu się uda, od każdego z graczy dostaje po jednym dodatkowym guziku (za każdym razem głośno liczymy). Jeżeli nie trafi, zabiera swój guzik z powrotem. Wygrywa ten, komu jako jedynemu zostaną w ręce guziki
(źródło: http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html) -
zabawa „Bajkowe kalambury”: rekwizyty - szary papier pakowy, półpergamin lub tablica oraz flamaster do rysowania. Scenariusz: Zabawa podobna do telewizyjnego programu „Kalambury”. Jedna z osób przygotowuje hasła: tytuły bajek lub imiona występujących w nich postaci. Druga osoba rysuje podane hasła na tablicy lub pergaminie. Pozostali odgadują. Zabawę można też przeprowadzić bez żadnych rekwizytów — wówczas zamiast rysować, zawodnicy odgrywają zadane scenki
(źródło: http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html) -
zabawa „Super mózg”: rekwizyty - dwie talie kart do gry. Scenariusz: Na stole stawiamy przegrodę, np. z papierowej teczki. Rodzic układa po swojej stronie 5 kart (im starsze dziecko, tym więcej może ich być). Na chwilę odsłania karty, po czym znów je chowa. Zadaniem dziecka jest wybranie z drugiej talii odpowiednich kart i ułożenie ich w tej samej kolejności
(źródło: http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html) -
zabawa „Drogocenny kamień”: rekwizyty - kamyczki lub fasola. Scenariusz: Kamyczki (fasolę) rozkładamy na stole. Jeden z nich („drogocenny”) kładziemy na zewnętrznej stronie dłoni. Zabawa polega na tym, aby zebrać jak najwięcej kamyczków i wrzucić je do woreczka w taki sposób, aby nie spadł ten leżący na dłoni. Starszym dzieciom zabawę można utrudnić, np. wprowadzając zasadę, że zebrane kamyki trzeba ułożyć w konkretny wzór lub kształt litery
(źródło: http://www.berek.pl/centrum/zabawy.html)
FERIE W PODRÓŻY
-
kolorowanki, łamigłówki
-
wspólne śpiewanie, zabawa w „COŚ w pobliżu na literę …”
-
rozmowa na temat wypoczynku, planów
wstecz